For utstillere

For utstillere

Velkommen til Martnan i Trondheim 23.-25. juni 2020
Vi inviterer til tre feststemte dager med et mylder av handel, kultur og folkeliv i Trondheim. Martnan symboliserer starten på ferietid og den fantastiske bysommeren. Over 100.000 besøkende og rundt 200 utstillere deltar på Martnan hvert år.

Påmeldingen til årets Martna har åpnet! 

Har du spørsmål vedr. Koronaviruset og gjennomføring av Martnan i Trondheim?
Vi planlegger Martnan som ordinært. Situasjonen og tiltak vurderes fortløpende.
Vi følger rådene i kommunen og fra Folkehelseinstituttet, og vil raskt gi beskjed hvis det skulle skje endringer ved vårt arrangement. Skulle vi få ny informasjon som påvirker gjennomføringen så vil vi legge ut dette på nettsiden og tilgjengelige kanaler omgående.

Les godt gjennom informasjonen under og reglement før du sender inn søknad om standplass på Martnan.

Slik sender du inn søknad om standplass

  • Link til påmelding
  • I skjemaet velger du kategori og fyller inn feltene for produktbeskrivelse.
  • Arrangør behandler alle søknader og plasserer utstiller på området etter beste evne.  Jo tidligere du melder deg på, jo større er sjansen for å få en plass under Martnan.
  • Husk å beskrive hvor dine produkter er laget, hvilken type materiale eller råvarer det består av, og gjerne litt om design eller fremstilling av produktet. Vi må også se et bilde av produktene for å kunne vurdere søknaden.
  • Utstillere plasseres i kategorier.
  • Reglementet må leses nøye før innsending av søknad, da dette må bekreftes som lest og forstått.
  • Søknadsskjemaet er åpent så lenge det er standplasser igjen.

Kategorier

Dersom du bestiller plass for en kategori hvor dine produkter ikke hører hjemme, vil Martnan endre valgte kategori. Vær derfor oppmerksom på dette når du bestiller plass. Hovedkategorier for Martnan 2020 er:

  • Mat og andre godsaker
    • Ost, kjøtt, fisk, syltetøy, sirup og gelé, krydder og oljer, bakevarer, kaffe, søtsaker og is, håndmat og spekemat
  • Hus, motor og fritid
    • Solskjerming, bil og elektronikk, grillhytter, lysthus og badstu, demonstrasjoner, kurs og utflukter, husdyr, tegnesaker, friluftsutstyr, dukker/biler/byggeklosser
    • Rengjøringsprodukter, stekepanner og kasseroller, bakeutstyr, oppbevaring, kjøkkenredskaper
  • Ting og tang
    • Mobiltilbehør, ur og smykker, hårpynt, gaveartikler, belter og lommebøker, briller
  • Klær, sko og smykker
    • Sko, hodeplagg, klær, smykker, skjerf og sjal, småbarnsutstyr
  • Helse og velvære
    • Kosmetikk, hud og hår, massasje og spa, helse, alternative behandlinger, stener og krystaller
  • Miljø og gjenbruk
    • Urter, frø og hageplanter, brukt og antikvitet, urban dyrking, økologisk, fairtrade
    • Vintage og redesign
  • Husflid, kunst og håndverk
    • Tre, glass og keramikk, vev, strikk og skinn
    • Egenproduserte produkter. Produkter produsert feks. i utlandet faller gjerne inn under kategorien klær og utstyr til barn og voksne
  • Lag og organisasjoner
    • Lotteri og konkurranser, informasjonsmateriell
  • Bondens marked

NYE KATEGORIER Martnan 2020

  • Mattorg (Sitteplasser til over 200 stykker)

 Mer informasjon kommer!

  • Dagsutstiller

For privatpersoner og hjemmeprodusenter.

Informasjon om betaling for standplass sendes ut sammen med godkjenning av søknader. Etter 1. mai er påmeldingen bindende og det er ikke mulig å få leiesummen refundert. Endringer etter 1. mai gir et pristillegg på 25%.

 Åpningstider

Martnan har åpningstider fra kl. 11.00 – 19.00 alle tre dager.

Ferdigmonterte telt

På Martnan kommer alle standplasser med ferdigmontert telt, dette med bakgrunn i fokus på sikkerhet og kvalitet. Unntak gjelder for Bondens marked, kategorien for Lag og organisasjoner og salgsbiler/vogner, foodtrucks.

Kulturinnslag på Martnan

Martnan vil være arena for konserter og barneaktiviteter. Vi ber derfor utstillere som får plass i nærheten av scenen om å være spesielt oppmerksom på at det vil være aktiviteter med lyd i dette området.

Markedsføring

Avisbilag og annonser i Adresseavisen, redaksjonelt innhold i nettaviser og lokale magasiner, sosiale medier, programfoldere distribuert i bykjernen, www.trdevents.no, plakater, bussholdeplasser o.l.

MERK! All markedsføring administreres av administrasjonen, egenopprettede eventer av utstillere på Facebook er ikke ønskelig.

Retningslinjer fra Skatt Midt-Norge

Alle utstillere plikter å sette seg inn i og etterleve regelverket om dokumentasjon av kontantomsetning. Regelverket er beskrevet på skatteetaten sine sider: https://www.altinn.no/starte-og-drive/regnskap-og-revisjon/regnskap/kontantsalg-og-kassasystem/